måndag 6 februari 2012

Jag sträcker mig likt en skugga av synd.

Jag älskar min kropp.
Mina mjuka kurvor, min rumpa, mina bröst, min mage.
Jag älskar mina långa ben, mina axlar och min lena rygg.
Jag älskar min kropp klädd i svart spets.
Som döljer och utmanar.
Om ni såg mig på stan skulle ni aldrig tro det om mig.
När jag hastar förbi i fotriktiga kängor, termojackor och klumpiga mössor.
Ni anar det inte ens.

Men jag älskar min kropp, älskar att ta på den, smaka på den, vara i den.
Känna min egen syrlighet på mina fingrar, känna min egen doft.
Smaka på min egen sälta.

Jag tycker om att ta på mig själv, att känna min egen svala beröring på min kropp.
Jag njuter av att älska med mig själv, att smeka mig själv till extas.
Att stöna i tystnaden utan inblandning.

Att njuta av mig själv utan ångest, utan skam, utan oro för andra inblandade.

(från 13 november)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar